This website works best with JavaScript enabled

 

 

 

Edupage





 


 

 

Сімейно-шкільне виховання — це шлях до гармонійного розвитку дитини

«У сім’ї шліфуються найтонші грані людини-громадянина, людини-трудівника,  людини — культурної особистості. Із сім’ї починається суспільне виховання.У сім’ї, образно кажучи, закладається коріння,    з якого виростають потім і гілки, і квіти,  і плоди. Сім’я — це джерело, водами якого  живиться повноводна річка нашої держави. На моральному здоров’ї сім’ї будується педагогічна мудрість школи ».   В. О. Сухомлинський

 

            Здавна триває дискусія, що є важливішим у становленні особистості: сім’я чи суспільне виховання (дитячий садок, школа, інші освітні установи).  Видатний педагог Я. А. Коменський схилявся на користь сім’ї і називав материнською школою ту послідовність і суму знань, яких набуває дитина з рук і вуст матері, без перерви в розкладі, без вихідних і канікул.  Відомий психолог  О.М.Леонтьєв  виділив обсяг близьких дитині людей, до виховних  впливів яких вона чутлива. Виявляється. Що дитина в перші роки не сприймає зауважень, умовлянь, порад «чужої тьоті» (вихователя, сусідки, перехожої…), для неї саме авторитетне – «так мама сказала», «так звелів тато».  

            Сучасна наука також оперує даними про важливість сімейного виховання для повноцінного розвитку особистості дитини, оскільки його сила і вплив не порівнюються з жодним, навіть з дуже кваліфікованим вихованням в школі. Психологічні та соціально-педагогічні дослідження дозволяють стверджувати, що сім’я посідає дуже важливе місце серед факторів та соціальних груп, які впливають на формування особистості. Саме батьки , можуть  забезпечити дитині емоційний захист, відчуття важливості та суттєвості свого існування. Сім’я – це те середовище, де формується уявлення, перше рішення про себе,  де починається розвиток соціальної природи дитини. Немає таких якостей особистості, у формуванні яких не брала б участь сім’я . Глибокий, постійний контакт з дитиною – необхідна умова виховання у будь-якому віці. Але тісний контакт і взаєморозуміння не виникають самі по собі. Батьки їх будують і творять, починаючи з віку немовляти. Дитина потребує підтримки  батьків на всіх періодах дитинства.

              Cімейне і шкільне виховання здійснюється у нерозривній єдності. Це дає змогу добре виховати молоде покоління. Лише об'єднання зусиль, пошук  нових форм співпраці школи та сім'ї допоможе виховати гармонійну особистість.Важливою   необхідністю є  формування  умов дляоптимальних стосунків між школою  і батьками:

1.Єдність вимог педагогів і батьків.

Ця умова допоможе уникнути розбіжності у виховних діях обох. Школа і родина не тільки мають діяти  одностайно, висуваючи перед дітьми ті самі вимоги, а й бути  однодумцями, поділяти  ті самі переконання, не допускати  ніколи розходжень ні в меті, ні в процесі, ні в засобах виховання.

2.Опора на позитивне в дитині, повагу і віру в її сили, можливості. Завдання педагогів і батьків  полягає в тому, щоб створюючи позитивне у виховному процесі  і  сімейному побуті, налаштовувати  дитину на довіру, щирість, віру в свої сили і, врешті-решт, спонукати до самовиховання.

3.Врахування вікових й індивідуальних особливостей дитини.           

 У педагогіці немає універсальних рецептів, форм і методів, які б гарантували успіх  у вихованні. Для кожної дитини потрібен свій підхід.

             Одним із засобів зв’язку з школою, класним керівником є щотижневий перегляд і підписування батьками щоденників школярів. Батьки зобов’язані цікавитись поточними оцінками і зауваженнями, які заносяться вчителями чи класним керівником до щоденників . Але знати про діяльність дітей у школі лише по щоденниках зовсім недостатньо. Необхідно цікавитись, як у них пройшов день. Діти проводять у школі  6-8  годин у напруженій праці. Перебування в колективі іноді ставить дітей у складні взаємини з товаришами і вчителями. У цих взаєминах  проявляються внутрішні якості дітей, їх старанність, правдивість, уміння жити в колективі, відповідати за свої вчинки, співпрацювати з учителем.

                             Подолати всі перешкоди й виконати всі умови успішного сімейно-шкільного виховання, можна  лише при створенні єдиного фронту зусиль педагогічного колективу і батьків з морального і трудового виховання, естетичного і фізичного розвитку дитини. Давайте, виховувати  дітей разом.

Контакти / Contacts 

You could also just have an overview and use the link below to link to you full about us page.

Адреса:  м.Київ, Виноградар, пров.Квітневий, 5А, 04108

Телефон:  044-433-97-48 / 044-434-88-80

Факс:   044-463-50-03

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef12147 #200714233621